Eldugott falvakban és előkelőségek között is otthonosan mozgott a pillanat művésze
Újságíróként indult, majd fotósként Franciaországban vált híressé Paul Almásy, akinek az életműkiállítását június elejéig tekinthetjük meg Budapesten.
Újságíróként indult, majd fotósként Franciaországban vált híressé Paul Almásy, akinek az életműkiállítását június elejéig tekinthetjük meg Budapesten.
A Szabad kalózközösségek nem kevesebbet állít, mint hogy a kíméletlen tengeri rablók néhány kiválóságától eredeztethetőek azok az eszmék, melyeket aztán a francia forradalom tűzött zászlajára.
A déja vu állítólag nem más, mint egy csuklás az emlékezeten. Rényi Ádám harminc kortárs magyar története harminc ilyen csuklás. Bárkivel esett is meg, mintha velünk történt volna.
Félszáz alkotás – féltve őrzött kincs – tekinthető meg Pécsen, szeptember végéig.
A Mesék a zárkából felemelő film, mert bebizonyítja, hogy a kreativitás, az alkotás mindenkié.
Az új zenei korszakot nyitó zenész posztumusz albuma nem kísérletet mutat be, csakis a fényes és komoly élvezetet okozó végeredményt.
A New York Times Magazine megalkotta saját, XXI. századi Dekameronját. Felkért neves írókat, hogy készítsenek vázlatot arról, mi minden jut eszükbe 2020 karanténba szorult világáról.
Benedek Marcell 1918-as Falusi Lipótváros című, máig publikálatlan regényéből is közöl részleteket a Szombat tematikus Lipótváros száma.
A Lengyel Intézet online filmfesztiválján bemutatott filmek főhősei valamilyen vesztes helyzetből küzdötték fel magukat a sikerig, a népszerűségig vagy személyiségük kiteljesítéséig.
Technikailag tökéletes, szellemiségében vakmerő felvétel Augustin Hadelich Bach-lemeze.
Az egykor sikeres idős festőművész, Julian elvesztette feleségét, barátait, így csak egy zöld füzetnek tesz „vallomást”, majd egy kávéházi asztalon „felejti”. A füzet pedig vándorol tovább Clare Pooley Őszinte szavak című regényében.
Az állambiztonsági levéltárból előkerült újabb ügynöki jelentéseket talált és közölt a kecskeméti Forrás folyóirat tematikus számában Papp István.
A Netflix négyrészes dokumentumfilmje igyekszik rekonstruálni a világ egyik legérthetetlenebb műkincsrablását.
A madártollas gyilkosságokban James Patterson és J.D. Barker ügyesen keveri a misztikumot és a realitást, a több ezer mérföldet beröpködő Madárember sztorijában nincs két egyforma gyilkosság.
A klasszikusoktól a pop-artig összesen 150 műtárgy tekinthető meg a Kieselbach Galéria tavaszi aukció előtti, eladással egybekötött kiállításán.
Benkő Imre fotográfiáit Kecskeméttől Lausanne-on és Párizson át New Yorkig őrzik közgyűjtemények. Az életmű válogatott darabjai a Capa Központ honlapján és hvg.hu fotógalériájában láthatók.
A javítóintézeti filmek egyik ikonikus darabját, a Pokoli leckét (Sleepers ) elevenítette fel a Netflix. Sztárparádé a huszonöt éve készült alkotásban és örök kérdések bűnről, büntetésről, kegyetlenségről, pedofíliáról.
Tragikus, máskor humoros, vidám, de leginkább tragikomikus történeteket olvashatunk a Ceauşescu-diktatúra működéséről a Zsákutca két irányból - Köszönjük neked Kondukátor! című kötetben.
Öt film bemutatását tervezik a holnap kezdődő Cseh Filmkarneválon, ám az egyik, az Öregfiúk című alkotás vetítése – a készítők által mellérendelt, orbánozó videóüzenet miatt – politikai vita tárgyává vált.
Az emberi kiszolgáltatottságra, fenyegetettségre ismerünk rá Schein Gábor Ó, rinocérosz című könyvéből.